Statystyki
- Odwiedziny: 1700011
- Do końca roku: 249 dni
- Do wakacji: 56 dni
Piątek, 2024-04-26
Imieniny: Marii, Marzeny
Cele:
-dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w kolejnych porach roku, utrwala wiedzę na temat charakterystycznych cech pór roku,
-wymienia według kolejności pory roku,
-zapoznanie z obrazem graficznym litery „u”, „U” na podstawie wyrazu ul.-dz.5l.,
-dz. rozwija ekspresje twórczą i wyobraźnie podczas wykonywania pracy,
sprawne wykonywanie ćwiczeń,
-słuchanie utworu „Cztery pory roku” A. Vivaldiego- dz. próbuje określić tematykę i nastrój utworu,
-kształtowanie wyobraźni muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie muzyki,
-dz. dostrzega rytm i stałe następstwo dnia i nocy kontynuuje rytmy w różny sposób.
- bezpiecznie uczestniczy w zajęciach ruchowych.dz. współdziała w zabawach ruchowych z dziećmi młodszymi
- dz. poszerza wiedzę na temat zegarów dawniej i dziś.
-zapoznanie ze słowami i melodią piosenki pt. „U zegarmistrza gra muzyka”-dz. rozwija słuch i poczucie rytmu
"Nowy rok”
H. Bechlerowa
Idzie Nowy Rok
lasem, miastem, polem.
Za nim idzie czworo dzieci ,
każde z pięknym parasolem.
Jeden parasol niby łąka:
kwiaty na mim i biedronka.
A na drugim- kłosy żyta,
mak jak płomyk w nim zakwita.
Na tym trzecim nie ma kłosów
ani kwiatków i biedronek,
tylko liście kolorowe
złote, rude i czerwone.
Czwarty- pięknie haftowany,
srebrne gwiazdki błyszczą na mim.
Idzie Nowy Rok
lasem, miastem, polem.
Teraz nazwij wszystkie dzieci,
które niosą parasole.