Statystyki
- Odwiedziny: 1483262
- Do końca roku: 93 dni
- Do wakacji: 266 dni
Piątek, 2023-09-29
Imieniny: Michaliny, Michała
W październiku ubiegłego roku informowaliśmy o przystąpieniu przez Przedszkole w Witoszowie Dolnym do projektu #20minutdlaMATEMATYKI – czyli edukacji matematycznej w domu i w przedszkolu, którego autorką i organizatorką jest Zuzanna Jastrzębska-Krajewska. Dziś spieszymy z informacją o zakwalifikowaniu się naszej gminnej placówki oświatowej do programu „Rosnę z matematyką” organizowanego przez Fundację mBanku we współpracy z Fundacją Dobra Sieć.
Wśród 562 wniosków dofinansowanie otrzymało 137 projektów i z przyjemnością informuję, że złożony projekt „ Geometryczny przedszkolak ”znalazł się w gronie zwycięzców. Otrzymana darowizna zostanie przekazana na zakup pomocy dydaktycznych do prowadzenia zabaw z bryłami geometrycznymi oraz na wycieczki edukacyjne .
Celem projektu będzie pokazanie dzieciom ciekawej strony matematyki, wyposażenie ich w umiejętności pozwalające lepiej rozumieć otaczającą go rzeczywistość a poprzez wesołe zabawy , doświadczanie, wspólne eksperymentowanie, zainteresowanie światem brył.
Program „Rosnę z matematyką” ma na celu wspieranie rozwoju kompetencji matematycznych u najmłodszych dzieci. W naturalny sposób, poprzez zabawę i angażujące zajęcia w grupach dzieci oswajają się z matematyką i dowiadują się, że jest ona w naszym codziennym życiu niemal na każdym kroku. Jednym z beneficjentów programu grantowego Fundacji mBanku jest Przedszkole w Witoszowie Dolnym, gdzie od lutego do maja prowadzona są zajęcia matematyczne.
Podczas jednych z ostatnich spotkań przedszkolaki zapoznały się z nazwami i wyglądem brył geometrycznych tj. kula, sześcian, walec, stożek, prostopadłościan, ostrosłup. Następnie spośród przyniesionych przedmiotów wybierały jeden i dopasowywały jego kształt do określonej figury przestrzennej (np. piłka – kula, kostka do gry – sześcian, rolka po papierze – walec, pudełko po herbacie – prostopadłościan, czapeczka urodzinowa – stożek, figurka piramidy – ostrosłup).
Celem zajęć było zapoznanie dzieci ze słownictwem geometrycznym oraz uświadomienie istnienia brył geometrycznych w najbliższym otoczeniu.
Dzieci uczestniczyły również w wycieczce do ExploraPark.