Przedszkole w Witoszowie Dolnym

58-100 Świdnica

Witoszów Dolny 59

Telefon: 74 853-83-04

              534 048 200

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1778810
    • Do końca roku: 159 dni
    • Do wakacji: WAKACJE!!!
  • Kartka z kalendarza

  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-07-25

    Imieniny: jakuba, Krzysztofa

Program "Rosnę z Matematyką"

W październiku ubiegłego roku informowaliśmy o przystąpieniu przez Przedszkole w Witoszowie Dolnym do projektu #20minutdlaMATEMATYKI – czyli  edukacji matematycznej w domu i w przedszkolu, którego autorką i organizatorką jest Zuzanna Jastrzębska-Krajewska. Dziś spieszymy z informacją o zakwalifikowaniu się naszej gminnej placówki oświatowej do programu „Rosnę z matematyką” organizowanego przez Fundację mBanku we współpracy z Fundacją Dobra Sieć.

 

Wśród  562 wniosków dofinansowanie otrzymało 137 projektów i  z  przyjemnością informuję, że złożony projekt „ Geometryczny przedszkolak ”znalazł się w gronie zwycięzców. Otrzymana darowizna  zostanie przekazana na zakup pomocy dydaktycznych do prowadzenia zabaw z bryłami  geometrycznymi  oraz na wycieczki edukacyjne .

Celem projektu będzie  pokazanie dzieciom ciekawej strony matematyki, wyposażenie  ich w umiejętności pozwalające  lepiej rozumieć otaczającą  go rzeczywistość a poprzez wesołe zabawy ,  doświadczanie, wspólne eksperymentowanie,  zainteresowanie światem brył.

 

 

Program „Rosnę z matematyką” ma na celu wspieranie rozwoju kompetencji matematycznych u najmłodszych dzieci. W naturalny sposób, poprzez zabawę i angażujące zajęcia w grupach dzieci oswajają się z matematyką i dowiadują się, że jest ona w naszym codziennym życiu niemal na każdym kroku. Jednym z beneficjentów programu grantowego Fundacji mBanku jest Przedszkole w Witoszowie Dolnym, gdzie od lutego do maja prowadzona są zajęcia matematyczne.

 

Podczas jednych z ostatnich spotkań przedszkolaki zapoznały się z nazwami i wyglądem brył geometrycznych tj. kula, sześcian, walec, stożek, prostopadłościan, ostrosłup. Następnie spośród przyniesionych przedmiotów wybierały jeden i dopasowywały jego kształt do określonej figury przestrzennej (np. piłka – kula, kostka do gry – sześcian, rolka po papierze – walec, pudełko po herbacie – prostopadłościan, czapeczka urodzinowa – stożek, figurka piramidy – ostrosłup).

 

Celem zajęć było zapoznanie dzieci ze słownictwem geometrycznym oraz uświadomienie istnienia brył geometrycznych w najbliższym otoczeniu.

 

Dzieci uczestniczyły również w wycieczce do ExploraPark.