Cele:
- odróżnianie środowiska parku i lasu, rozwijanie logicznego myślenia, doskonaleniepercepcji słuchowej, rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząt
- poznanie kształtu litery i, I, rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie świadomości fonologicznej, rozwijanie umiejętności pracy w parach, odpowiedzialnościza własną pracę, umiejętności sprawdzania zadania
- rozpoznawanie i pisanie po śladzie cyfry 2, określanie jej aspektu kardynalnego i porządkowego, rozwijanie umiejętności orientacji w schemacie ciała, doskonalenie przeliczania, sprawnościmanualnej, przypomnienie zasad bezpiecznego korzystania z prostych narzędzi, rozwijanie współpracy
- utrwalenie informacji o skarbach jesieni, doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych wcześniej liter, ćwiczenie pamięci, rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie wrażliwościmuzycznej, doskonalenie współpracy
- utrwalenie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie, doskonalenie sprawności manualnej,rozwijanie kreatywności, sprawczości, poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za innych
„Jesienne skarby” - piosenka
I. Jedzie, jedzie Pani Jesień w dyni jak w karecie.
Szuru-buru złote liście rzuca już po świecie.
Bęc, bęc, bęc, kasztany lecą, szyszki i żołędzie.
Jesień z wiatrem dokazuje, bałagani wszędzie!
Ref.: My jesienne skarby z chęcią pozbieramy:
I kasztany, i żołędzie, szyszki też.
Co z nich można zrobić, dobry pomysł mamy –
Będą ludki, konik, piesek, żółwik, jeż!
II. Pani Jesień jabłka, gruszki w sadzie rozsypała.
Pac i pac – to spadła śliwka, która już dojrzała.
Kap, kap, kap – tak deszczyk kapie, jak to na jesieni.
A za oknem jarzębina ciągle się czerwieni.
Ref.: My jesienne skarby z chęcią pozbieramy…