Statystyki
- Odwiedziny: 1700267
- Do końca roku: 249 dni
- Do wakacji: 56 dni
Piątek, 2024-04-26
Imieniny: Marii, Marzeny
Cele ogólne:
- kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego uczestniczenia w ruchu drogowym;
- rozpoznawanie wybranych znaków drogowych i wyjaśnianie ich znaczenia;
- reagowanie na sygnał nauczyciela;
- ćwiczenie poczucia rytmu i tempa;
- rozbudzanie ruchowej inwencji twórczej u dzieci;
- zapoznanie z figurą geometryczną – kołem;
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie dwóch cech;
- utrwalenie sposobu bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię;
- poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze;
- rozwijanie percepcji słuchowej;
- rozpoznawanie i nazywanie dźwięków: warkot silnika, klakson, alarm w samochodzie, gwizdek policjanta;
- umiejętne posługiwanie się farbami;
- utrwalenie wyglądu sygnalizatora świetlnego.
Piosenka
„Kolorowe światła”
1. Do przedszkola co dzień rano idę przez ulice z mamą.
Droga wcale nie jest łatwa, bo na skrzyżowaniu światła.
Ref. Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj. Tak już musi być.
2. Samochody w rzędach stoją na kierowców spoglądają
Czy już światło jest zielone, by odjechać w swoja stronę.
Ref. Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj. Tak już musi być.
3. Policjanci wciąż pracują, skrzyżowania obserwują.
Czy przepisy wszyscy znają i czy znaków przestrzegają.
Ref. Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj. Tak już musi być.