Statystyki
- Odwiedziny: 1724557
- Do końca roku: 225 dni
- Do wakacji: 32 dni
Poniedziałek, 2024-05-20
Imieniny: Bazylego, Bernardyna
Cele ogólne:
- określanie oznak zbliżającej się wiosny;
- rozumienie przysłowia W marcu jak w garncu;
- zapoznanie z wyglądem graficznym literyg, G na podstawie wyrazu garnek;
- kształcenie inwencji twórczej;
- wyjazd do Ostoi nad Młynówką w Mościsku na warsztaty wielkanocne;
- przybliżenie tradycji Świąt Wielkanocnych;
- tworzenie warunków do podejmowania aktywności twórczej;
- poznawanie cech sześcianu;
- budowanie modelu sześcianu z wykałaczek i plasteliny;
- rozwijanie uważności, koncentracji i pamięci słuchowej poprzez zapamiętywanie treści wiersza I. Suchorzewskiej „W marcu”;
- zapoznanie z wyglądem kwitnącej forsycji
- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Piosenka
1. Do kuchni wpada Marzec i chce coś ugotować,
lecz straszny z niego gapa, nie może zdecydować…
Ref. Czy będzie śnieg, czy słońce,
czy może jednak plucha, ulewa,
mały wietrzyk, czy wielka zawierucha.
2. Do garnka wszystko wrzucił, dołożył dwie przyprawy…
Co wyszło? Nie wiadomo! Sam bardzo jest ciekawy…
Ref. Czy będzie śnieg, czy słońce…
3. Wiosną zdarzyć się może w pogodzie zamieszanie.
Gdy Marzec znów gotuje, nikt nie wie, co się stanie.
Ref. Czy będzie śnieg, czy słońce…
Wiersz
„W marcu”
Irena Suchorzewska
Raz śnieg pada, a raz deszczyk.
Na jeziorze lód już trzeszczy.
Błękit nieba lśni w kałuży,
Bałwan w słońcu oczy mruży:
– Koniec zimy.
Przerwa. Dzwonek.
– To nie dzwonek,
To skowronek!