Statystyki
- Odwiedziny: 1676049
- Do końca roku: 278 dni
- Do wakacji: 85 dni
Czwartek, 2024-03-28
Imieniny: Anieli, Kasrota
Roczny plan pracy Przedszkola w Witoszowie Dolny na rok szkolny 2023/ 2024
Planowane działania |
Sposób realizacji |
Termin |
Odpowiedzialny |
WARTOŚCI |
|||
Analiza podstawy programowej, wyszukanie treści podstawy, które pozwolą na omawianie wskazanych w kierunkach polityki państwa wartości. |
Realizacja tematów kompleksowych sprzyjających zrozumieniu przez dzieci wartości i kształcenie umiejętności odróżniania dobra od zła |
Na bieżąco |
Wszyscy nauczyciele |
Ustalenie zasad, które regulują zachowanie w dzieci w przedszkolu,;
Zdefiniowanie wybranych wartości zgodnych z kanonem edukacji klasycznej PIĘKNO, DOBRO, PRAWDA Wprowadzenie dziecka w świat wartości poprzez wskazanie relacji między:
Opracowanie „Przedszkolnego kodeksu przedszkolaka” |
Zawarcie kontraktów grupowych obejmujących normy zachowania i postępowania – przygotowanie formy graficznej na salach
Obcowanie ze sztuką jako źródłem piękna (malarstwo, teatr, muzyka) - Dobór literatury dziecięcej jako pomocy w zrozumieniu i przyjęciu systemu wartości. Korzystanie z projektu „Mądre bajki z całego świata” https://kulczykfoundation.org.pl/edukacja/baza-wiedzy/Jak_Znalezc_Dobry_Moment_Na_Rozmowe_O_Uczuciach_I_Emocjach_Z_Dziecmi - Dobro, prawda, piękno w wierszu i piosence” -wewnętrzny przegląd |
Na bieżąco |
|
ZDROWIE |
|||
Promowanie zdrowego trybu życia poprzez aktywność fizyczną
Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych
Dbałość o zdrowie psychiczne dzieci
Kształtowanie pozytywnego nastawienia dzieci do przyrody i rozbudzanie wrażliwości ekologicznej, czyli życia w harmonii ze środowiskiem przyrodniczym. |
Rozwijanie różnorodnych form ruchu na świeżym powietrzu - Codzienna realizacja ćwiczeń porannych Systematyczne stosowanie zestawów zabaw ruchowych (5,6l - zestawów ćwiczeń gimnastycznych) Codzienna realizacja zabaw ruchowych – minimum dwie zabawy dziennie
- „Sportowe Przedszkole” – program rekreacyjno sportowy (zajęcia sportowe z instruktorem w przedszkolu)
- „Piramida Zdrowego żywienia” – realizacja programu dotyczącego zdrowego żywienia (przy udziale katedry SGGW) - Wyrabianie pozytywnego stosunku do pożywienia zawierającego potrzebne dla zdrowia składniki - Rozmowy dla dzieci na temat kultury spożywania posiłków
Organizacja zabaw relaksacyjnych i wyciszających, wprowadzenie elementów bajkoterapii, muzykoterapii, metody „Uważność żabki” czytanie dzieciom literatury terapeutycznej. Zorganizowanie „Kącika relaksacji/wyciszenia” w salach
Organizowanie zajęć i aktywności ekologicznych
Udział w projektach i konkursach związanych z ochroną przyrody i ekologią
Rozwijanie współpracy z Ogrodem Botanicznym PAN |
Na bieżąco |
Wszyscy nauczyciele |
Diagnoza potrzeb rozwojowych dzieci:
Badanie rozwoju mowy przez logopedę .
|
- ustalenie zasad diagnozy indywidualnej, - wybór narzędzi do rozpoznania indywidualnego, - przeprowadzenie we wszystkich grupach diagnozy : Do 30 października – wstępnej, Do 1 marca – półrocznej, Do 30 czerwca – końcoworocznej.
Przeprowadzenie WOPFU, Analiza potrzeb dzieci ze SPE, modyfikacja IPET -ów (w uzasadnionych przypadkach)
Przedstawienie wyników diagnoz rodzicom
Zajęcia logopedyczne – przeprowadzenie badań przesiewowych ; prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych wg. programu pracy logopedy |
Na bieżąco |
|
BEZPIECZEŃSTWO |
|||
Dbałość o bezpieczeństwo i upowszechnianie wiedzy na temat bezpieczeństwa wśród dzieci
|
Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa w sali, ogrodzie i poza terenem przedszkola
Przeprowadzenie próbnego alarmu – zapoznanie dzieci z jego przebiegiem |
Na bieżąco |
Wszyscy nauczyciele |
Bezpieczeństwo w sieci:
Wprowadzenie dziennika elektronicznego jako formy dokumentowania pracy dydaktyczno – wychowawczej oraz podstawowego środka komunikacji z rodzicami -
Zapoznanie rodziców z dziennikiem elektronicznym jako formą komunikacji z przedszkolem. |
Zapoznanie z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i ochrony danych zawartych w dzienniku i organizacja pracy w dzienniku elektronicznym. - zadania nauczyciela:
|
Na bieżąco |
|
EDUKACJA |
|||
Stymulowanie rozwoju dzieci poprzez kształcenie ich zainteresowań z zakresu pojęć matematycznych z wykorzystaniem zabaw edukacyjnych z elementami kodowania, programowania.
|
Systematyczne prowadzenie zajęć i zabaw matematycznych z wykorzystaniem naturalnych okazów np. owoce, kasztany, przedmioty użytku codziennego. |
Na bieżąco |
Wszyscy nauczyciele |
„Radzę sobie w sytuacjach trudnych” –nauka rozwiązywania konfliktów (odwoływanie się do doświadczeń dzieci, dokonanie oceny sytuacji, scenki dramowe, rozwój empatii, tolerancji i wrażliwości w celu zapobieganiu zachowaniom dyskryminującym) oraz analiza bieżących problemów wychowawczych, przekazywanie informacji podczas spotkań z rodzicami, na posiedzeniu Rady Pedagogicznej, w celu ustaleniu działań i profilaktyki. |
nazywanie emocji. 3. Tworzenie sytuacji pozwalających dzieciom na poznawanie swoich mocnych i słabych stron.
zapisywanie na dużych arkuszach zaobserwowanych zachowań negatywnych i pozytywnych. |
Na bieżąco |
Wszyscy nauczyciele |